28 februari 2011

Måndagsblandning

Foto: Toast
En seg dag närmar sig sitt slut. Lillkillen tyckte det var oerhört trevligt att vakna kl. 03.43 imorse och ville inte alls somna om. Gääääsp... Det blir en tidig kväll ikväll. Men först en måndagsblandning av fina saker som jag sprungit på den senaste veckan.
Från och med idag kan man se den nya vår- och sommarkollektionen från Toast på nätet. Många vackra bilder och min köplust väcktes direkt.
Foto: Pedlars
I takt med att vintern sakta men säkert tappar sitt grepp om oss blir det även allt mer grusigt och smutsigt i hallen. Inte konstigt att jag blev överförtjust när jag hittade den här praktiska dörrmattan. Till min förvåning upptäckte jag dessutom att den är svensktillverkad.
Foto: Day
En korallkudde från Day känns både klassisk och helt rätt i vår. Ja tack!
Foto: Flickr
Jamie Oliver lanserar nu ett koncept som kallas för "Grow your own". I snygga och smarta förpackningar odlar du lätt kryddor, krasse, svamp m.m. Vill du testa själv hittar du ett urval hos Blomsterlandet.
Foto: Ikea
Våren anländer nu även till Ikea. Förra årets succé med solcellsbelysning i ny tappning kommer tillbaka. Är riktigt sugen på Solvinden bordlampa som drivs av just solceller. Bäst att boka in ett besök på det blågula varuhuset riktigt snart.

1 kommentar:

  1. den där lampan ser ju grym ut. Måste komma iväg till ikea inom kort!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails