31 januari 2012

Favoriter vecka fem

Snart drösar alla vårnyheter in på Ikea. Det gäller att hålla sig framme för jag har erfarenhet av att vissa saker sålts slut väldigt fort. Värmdö gungstol vill jag gärna titta lite extra på när jag kommer dit.
Jag gillar alla Lotta Kühlhorns mönster och just nu finns det flera charmiga textilprodukterÅhléns med Lotta som avsändare. Alla passar utmärkt i barnrummet. Och i april kommer hennes bok om hur man skapar mönster. Den boken vill jag väldigt gärna läsa.
 
Pasteller är verkligen grejjen i vår. Här fina serien Koko från Arabia.
Ursnygga förvaringsväskor i läder från Kamelo ser jag överallt just nu. Fint hantverk från Sydafrika.
Blir mycket inspirerad av att bläddra i Schoolhouse Electrics katalog. Speciellt sugen blir jag på den här lampan.
Gillar du liksom jag, svart, vitt och nyanser av grått, får du inte missa det här fina, skånska hemmet i senaste numret av Sköna hem.

2 kommentarer:

  1. Vi har också spanat in gungstolen, visst är den läcker!! Vad jag funderar på nu är var jag ska ställa den :)
    Kram Linda

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails