14 december 2011

Juligt hemma

Fler och fler juldekorationer kommer upp här hemma. Så här ser det just nu ut vid vårt gamla skåp från 1800-talet. En vit snittamaryllis har sällskap med en silverstjärna. Enkelt och lagom juligt. Skåpet har jag fått ärva av min gudmor och det är en av mina allra käraste inredningsfavoriter. Det har t o m lönnfack där jag kan gömma undan små hemlisar som jag inte vill att barnen ska hitta. Fast jag förmodar att det bara är en tidsfråga innan äldste sonen kommer på hur man hittar in till lönnfacken.
 Foton: Soform

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Känns skönt att det är fler barn som har lite vilja ;) Eller ja, du förstår vad jag menar. När man är mitt uppe i en sådan där stund kan det vara lite påfrestande ibland :) Men det är som man säger om att bli äldre och "gammal", det är faktiskt en ära. För alternativet är ju inget man önskar sig. Ungefär samma med ansträngande stunder med barnen; att vara utan barnen vill man ju trots allt inte. Livet är fantastiskt med allt vad det innebär.
    Vad fint du pyntat hemma. Vita amaryllis är nog min favorit till jul. Förutom julrosen då men den lyckas jag alltid ta kål på så fort.
    Hoppas ni har det bra! Kram Linda

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails