30 april 2010

Rätt i tiden

Foto: market
En butikskedja som definitivt ligger helt rätt i tiden är amerikanska Anthropologie, som nyligen öppnade sin andra butik i London. Butiken ska tilltala kvinnor i åldern 30-40 år som har en relativt god inkomst. Urban Outfitters ligger bakom succékonceptet som innehåller mode, accessoarer och heminredning förpackat på ett mycket spännande, fantasifullt och originellt sätt. I en av London-butikerna jobbar t ex 4 heltidsanställda bara med exponering! Vad sägs t ex om ett skyltfönster fullt av färgsprakande blommor tillverkade av PET-flaskor eller en vägg som sträcker sig över tre våningar fullkomligt överbelamrad av gröna växter. På deras hemsida läser jag att butikerna ska göra att kvinnor känner sig vackra, hoppfulla och sammansvetsade. Det känns uppenbarligen som Anthropologie är en butik helt rätt i tiden. Och det verkar defintivit vara en butik i min smak, så nu vill jag åka till London, nej ännu hellre till New York, och uppleva butiken på egen hand. Någon som vill följa med?

8 kommentarer:

  1. Verkar helt underbart! New York ligger högt upp på min önskelista av många skäl...

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Får bli ett besök när jag är i London i höst. Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Jag hänger på :) De har så mycket fint, men det kostar ju en hel del att frakta hit grejerna. Det får bli den stora resväskan då ;) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Jag vill följa med! :) Låter som ett kul koncept och som du säger - helt i tiden!

    Skövde är lite långt härifrån, men om jag nån gång har vägarna ska jag komma ihåg att kika in på Förr!

    SvaraRadera
  5. Jag följer väldigt gärna med! Ser och låter helt fantastiskt ut. Är aldrig svårövertalad när det gäller besök i världsmetropoler.

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Gud vad skoj, jag var i London och var inne i butiken i går. Den var verkligen helt underbar!!! Rekommenderas starkt. Jag bara slank in av en slump, vilken lyckoträff!

    SvaraRadera
  7. Jag ska till London i september och har redan planerat in ett besök i deras butik:)

    /Josefine- at home

    SvaraRadera
  8. Åh jag har länge sucktat efter att få åka och uppleva denna fantastiska butik, så jag hänger gärna med :) hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram Emelie

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails