10 februari 2010

Underbara mattor

Foton: Kasthall
Kasthall gör väldigt fina mattor tycker jag. Just nu kan man se deras nyheter för 2010 på möbelmässan i Stockholm. Sobra, naturnära toner möter glänsande ytor i tre eleganta kollektioner som är designade av Gunilla Lagerhem Ullberg, Kasthalls chefsdesigner. Min favorit är mattan Doris i färgen Jade som du ser i kollaget här ovan. Kolla in alla fina färgkombinationer av mattan Doris här.
Horizon (ovan) och Mistral (nedan) är handtuftade av ett specialfärgat lin som skimrar och skapar en levande yta beroende på hur ljuset faller på mattan.
Doris är inspirerad av ädelstenar och briljanter. Vävd i renaste ull och finns i massor av färgkombinationer.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker mycket om Kasthall och deras presentation är alltid förstklassig.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Jag har några bilder från montern på mässan, kika gärna in på min blogg!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails